به سئو وب خوش آمدید.

تبلیغات

اینـتر وب

Image result for بک لینک چیست

لینک های برگشتی (همچنین به عنوان "پیوندهای ورودی" ، "پیوندهای ورودی" یا "پیوندهای یک طرفه" شناخته می شوند) پیوندهایی از یک وب سایت به صفحه ای در وب سایت دیگر هستند. گوگل و سایر موتورهای جستجوی مهم لینک های برگشتی را برای یک صفحه خاص "رای" در نظر می گیرند. صفحات با تعداد زیادی بک لینک دارای رتبه بندی ارگانیک بالا در موتور جستجو هستند.

 

بک لینک چیست ؟

به عنوان مثال ، در اینجا پیوندی از فوربس به وب سایت من وجود دارد.

 

بک لینک فوربس

از آنجا که این پیوند مستقیماً به یک صفحه در وب سایت من اشاره دارد ، این یک "لینک برگشت" است.

 

چرا لینک دادن مهم است؟

بک لینک ها اساساً رای سایر وب سایت ها است. هر یک از این آرا به موتورهای جستجو می گوید: "این محتوا ارزشمند ، معتبر و مفید است".

 

بنابراین هرچه بیشتر از این "رای" ها باشید ، رتبه سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.

 

تعداد بک لینک ها

استفاده از پیوندها در الگوریتم موتور جستجو چیز جدیدی نیست. در واقع ، بک لینک ها اساس الگوریتم اصلی Google را تشکیل می دهند (معروف به "PageRank").

 

نقل قول پیج رنک

حتی اگر گوگل از آن زمان هزاران تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرده است ، بک لینک ها همچنان سیگنال رتبه بندی کلیدی هستند.

 

به عنوان مثال ، یک مطالعه صنعتی که انجام دادیم نشان داد که پیوندها همچنان سیگنال اصلی رتبه بندی Google هستند.

 

کل بک لینک خارجی

و گوگل تأیید کرده است که بک لینک ها یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی موتور جستجو در آنها باقی مانده است.

 

فاکتورهای رتبه بندی را جستجو کنید

چه نوع بک لینک هایی ارزشمند هستند؟

همه بک لینک ها برابر نیستند.

 

به عبارت دیگر ، اگر می خواهید در SERP ها رتبه بالاتری داشته باشید ، بر لینک های با کیفیت تمرکز کنید.

 

راه دیگری را بیان کنید:

 

یک بک لینک با کیفیت واحد می تواند قدرتمندتر از 1000 بک لینک با کیفیت پایین باشد.

 

همانطور که مشخص شد ، بک لینک های با کیفیت بالا دارای ویژگی های کلیدی مشابه هستند.

 

ویژگی شماره 1: آنها از وب سایت های معتبر و معتبر ناشی می شوند

آیا ترجیح می دهید از Harvard l یا وب سایت یک شخص تصادفی بک لینک بگیرید؟

 

همانطور که مشخص شد ، گوگل نیز همین احساس را دارد.

 

این مفهوم به عنوان "Domain Authority" شناخته می شود. اساساً ، هرچه اختیارات یک سایت بیشتر باشد ، قدرت بیشتری می تواند به سایت شما منتقل کند (از طریق پیوند).

 

بک لینک های فالو چگونه عمل می کنند؟

لینک فالو به این معنی است که به گوگل اعلام میکنید، سایت لینک شده را دنبال کند. لینک های فالو برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

– پست مهمان

– قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

برخی از پلتفرم هایی که می توانید از آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید:

virgool.io

Tumblr

Mozilla

Photobucket

Somuch

backlinksfa

Backlink

Facebook

Instagram

Twitter

LinkedIn

Snapchat

Goodreads

Reddit

Tumblr

Pinterest

Flickr

Quora

Periscope

3- هوشمندانه کامنت تولید کنید

از آنجایی که ربات های گوگل به هر حرکتی از جانب شما حساس هستند باید بدانید مطالب و نظراتی که منتشر میکنید نباید وارد حیطه اسپم شود. اگر ربات ها احساس کنند مطلب شما تطابقی با سایت و موضوع مورد نظر ندارد آن را حذف خواهد کرد.

برای جلوگیری از این موضوع میتوانید در سایت هایی که هم راستا با محتوا سایت شما هستند فعالیت کنید.

از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

Nofollow Links

 همان‌طور که ذکر شد هنگامی که لینک یک صفحه از وب به همراه تگ nofollow در صفحه دیگری قرار می‌گیرد این بک لینک به عنوان juice در نظر گرفته نمی‌شود. لینک‌های nofollow تأثیری در بهبود رنک صفحات لینک‌شده ندارند و صرفاً جهت ارجاع مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما به عنوان یک وب‌مستر اگر می‌خواهید به سایت‌هایی لینک‌ بدهید که مورد اعتماد شما نیستند، لازم است که از لینک‌های nofollow استفاده کنید. از جمله لینک‌های nofollow می‌توان به لینک‌های آدرس وبسایت‌ها در بخش نظرات اشاره کرد.

 

Do-follow Links

 به صورت پیشفرض تمامی لینک‌هایی که دارای تگ nofollow نمی‌باشند، لینک فالو محسوب شده و به عنوان لینک juice در نظر گرفته می‌شوند.

 

Linking Root Domain

این عبارت به تعداد بک لینک‌هایی که از یک آدرس واحد به وبسایت شما ارجاع داده می‌شود مربوط است. یک وبسایت اگر حتی ده بار به وبسایت شما لینک داده باشد، همگی آن‌ها از دید juice به عنوان یک بک لینک در نظر گرفته می‌شوند و تعداد آن‌ها تأثیری در افزایش سئو نخواهد داشت.

 

Low-Quality Links

بک لینک - Low-Quality Links

 

 لینک‌های کم کیفیت آن دسته از لینک‌ها می‌باشند که از سایت‌های اسپم و سایت‌هایی که لینک خروجی زیادی دارند به سایت شما داده می‌شود. تأثیر منفی این بک لینک‌ها از تأثیرات مثبت آن‌ها بیشتر بوده و لازم است که از این نوع سایت‌ها دوری شود.

 

Internal Links

 لینک‌هایی که از یک صفحه وبسایت به صفحه‌ای دیگر از همان وبسایت اشاره می‌کنند لینک‌های داخلی نامیده می‌شوند. هرچند که تأثیر این نوع لینک از بک‌ لینک‌های خارجی به وبسایت شما بیشتر است، اما اگر به درستی استفاده شوند می‌توانند در بهبود سئو وضعیت کلمات کلیدی اثرگذار باشند.

 

Anchor text

بک لینک - Anchor text

 

متنی که به عنوان متن لینک در نظر گرفته می‌شود متن Anchor (لنگر) نامیده می‌شود. این متن تأثیر بسیاری بر بهبود رنک کلمات کلیدی مورد نظر در موتورهای جستجو دارد. به عنوان نمونه کد html زیر که یک لینک است را در نظر بگیرید

 

&lt;a href=”https://webramz.com” rel="nofollow"&gt;<span lang="fa-IR"><a href="https://webramz.com/web-hosting">هاست</a></span>&lt;/a&gt;

در این لینک عبارت هاستینگ متن Anchor می‌باشد. در صورتی که این لینک در سایت‌های مناسبی قرار گیرد، سایت webramz.com در نتیجه جستجوی کلمه کلیدی هاستینگ رتبه مناسبی می‌تواند داشته باشد. البته عبارت rel=”nofollow” به معنای nofollow بودن لینک می‌باشد و جهت آشنایی شما با چگونگی استفاده از این تگ قرار داده شده است. برای تاثیرپذیری از این بک لینک این تگ می‌بایست حذف شود.

امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


نمایش این کد فقط در ادامه مطلب
بازدید : 42
تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 9:22 | نویسنده : admin | نظرات (0)

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش